torsdag 18 oktober 2012

Compassion


Jag är ledsen att det är så långt i mellan mina inlägg på bloggen, men jag jobbar ganska mycket och hinner tyvärr inte skriva så ofta jag vill, men jag hoppas att det blir bättre längre fram.
Tack för att ni tittar ändå förbi

Min styvfar har gått bort efter långvarande sjukdom som vi visste att skulle leda till döden och vi har alla haft tid att anpassa oss, men det gör det inte lättare när det väl händer.
Döden är så avgörande. Det blir ett konstigt tomrum hos oss när någon går bort.
Jag tycker inte om det när någon kär försvinner så helt och hållet. Att man aldrig mer kan prata med den kära, att vi aldrig mer kan skratta ihop. Men man kan när som helst hämta sina minnen och le mot de.
Compassion är ett så vackert ord för dessa dagar från Änglarna. Medkänsla med den sjuke och med oss alla som saknar honom.

Njut av livet
Upplev livet
Lev livet

Tack för att du tittade förbi idag
Jai Bhagwan
Sif

I am sorry that it is so long time between my posts, I am working much and I don’t have as much time as I would like to have to write and wonder. I hope it will get better soon.
Thank you for stopping by anyway

My stepfather past away after a long time illness, we all knew that he was not going to recover from it, but that was no comfort and did not make it easier when he past away.
Death is so permanent. It leaves you with a strange felling of emptiness.
I don’t like it when someone just disappears forever.  Never again can we talk, never again can we laugh together. But I can always turn inside and bring out my memories and smile to them.
Compassion is just such a nice word from the Angels these days.  Compassion for the sick one and for all of us missing him.

Enjoy life
Experience life
Live life

Thank you for stopping by today
Jai Bhagwan
Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar