torsdag 18 augusti 2011

Mediterar i solen


Tänk att vädret är så härligt, det gäller att njuta.
När jag vaknar är sinnet i full fart med planeringar inför dagen och då är det skönt att sitta en stund och få ordning i huvet. Jag mediterar i solen varje morgon 10-20 min. Sitter i gräset vid mitt porlande vattenbad, tömmer sinnet av tankar och hittar mitt inre lung.
Sitt med benen i kors, rak rygg och öppet bröst och dra några djupa andetag, andas djupt in igenom näsan och ut igenom munnen, släpp all spänna med utandningarna. Andas sedan in och ut igenom näsan, långsamt och djupt, koncentrera dig på andningen och försök tömma huvudet på alla tankar, känn in och ut andningen, in - ut, in - ut, in - ut………


Meditate in the sun.  
The weather is so nice, it’s to enjoy while it last.
When I wake up in the morning my head is going round planning the day and then it is nice to sit for few moments and still the mind. I meditated for 10 to 20 min. every morning in my garden.  I sit in the grass beside my rippling water bath, empty my head from thoughts and find my inner peace.
Sit with your legs crossed, your spine straight and your chest open. Take few deep breaths, inhale through the nose, exhale through the mouth, and realize all tension while exhaling.
Then inhale and exhale through the nose, long and deep breaths, concentrate on the breathing and empty our mind, inhale – exhale, inhale – exhale……….   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar