onsdag 21 december 2011

Äventyr

Ordet på mitt tomma kort här om dagen blev Openness, Öppenhet, kände mig öppen för allt det nya som jag lärde mig den dagen.   

Dagens ord är Adventure, Äventyr, jiiiiha det låter roligt, jag är redo för lite äventyr, det är mycket som händer nu som jag kan se som äventyr. Hoppas att det händer också lite spännande äventyr
i ditt liv

Här kommer en skön övning för övre delen av kroppen, sitt eller stå med rak rygg. Sträck ut armarna till sidorna och vänd handflatorna uppåt, andas in igenom näsan och sträck armarna upp över huvudet, vänd handflattorna neråt och sänk armarna med en utandning igenom näsan. Känn hur du öppnar ryggen och bröstkorgen, pressa ut igenom fingrarna på väg upp och på väg ner, ansas djupt. Upprepa några gånger

Många kramar
Sif

The word for my empty card the other day was Openness, I felt open for all the new stuff I learned that day.

The word for today is Adventure, I am ready for adventures, there is a lot happening that I can see as adventures. I hope some exciting adventures are also happening in your live.

Here is a nice exercise for the upper body, sit or stand with your back straight. Press your arms out to you sights with the palm of your hand upwards, inhale trough your nose and stretch your arms up above your head. Turn the palms of your hands outward and lower your arms to your sides. Feel the opening in your chest and back, press out thought your fingertips on your way up and on the way down, deep breaths. Repeat for a few times

Many hugs
Sif  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar