tisdag 1 maj 2012

Meditera i farten


Att sitta bak på min mans motorcykel är ett fantastiskt sätt att rensa sinnet, vi kan inte prata med varandra och jag sitter där själv med mina tankar och jag kan inte göra något annat en bara vara. Om vi åker långa sträckor har jag mycket tid att tänka och det kommer en stund när jag känner att jag har tänkt klart på något sett och sinnet blir lugnt och tomt. Känner att nu är sinnet rensat och jag upplever en inre stillhet och avkoppling, så underbart.

Simplicity har vi för idag, Enkelhet, ja jag är mer för att förenkla saker och situationer en att komplicera och göra det svärare en behövs. Njut i stället av situationerna och det som ska göras.

Hoppas att du får en enkel och njutbar dag idag
Nu ska vi ut och åka.
Jai Bhagwan
Sif

To sit on the back of my mans motorbike is a fantastic way to clean my mind, we can not talk to each other and I sit there by myself with my thoughts and I cant do anything else but just by in the moment. If we have a long drive I have a lot of time to think and it comes a moment where I feel that I am somehow done thinking and the mind is calm and empty. I feel that now my mind is clean and I experience inner stillness and relaxation, that’s a wonderful feeling.

Simplicity is today’s word, yes I am more for simplifying things and situations then complicate them more then needed. Enjoy them instead of worrying about them

I wish you a simple and enjoyable day
Now we are or for a ride
Jai Bhagwan
Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar