torsdag 17 november 2011

Änglakort

Jag hittade mina gamla Änglakort i går som jag köpte för många, många år sedan, så många att jag kommer inte längre ihåg när och var, kanske på vårt lilla yogacenter Heimsljós í Reykjavík.
Dagens kort är Efficiency, effektivitet, passade ganska bra i dag faktiskt och i och för sig alla dagar. Jag ser mig själv som ganska effektiv, gör gärna många saker och i full fart och får mycket gjort. Skulle nästan säga att jag har problem med att inte vara effektiv och i farten, kan inte sitta länge och slappa. Det är nu säkert därför yogan hittade mig. Det är alltid så mycket jag vill göra och det måste helst vara gjort på direkten, ibland kan det vara för mycket och jag snubblar om mig själv. Då är det bra att stanna en stund och dra några djupa andetag och sakta ner, det blir lättare att koncentrera sig och effektiviteten ökar. Det är bara att stoppa en stund, stå stilla, blunda och andas djupt, det har otrolig effekt, det är så skönt att känna lugnet och kontrollen man får över situationen och sen kontrollerat springa igen utan att snubbla J  

Jai Bhagwan
Sif

Angels cards
I found my old Angel cards yesterday, I bought them many, many years ago, so many that I no longer remember where and when, maybe at our little yoga center Heimsljós in Reykjavík.
Today’s card is Efficiency, fit quite well today and all other days actually, I see my self as an effective person, I always do many things and quickly, don’t like to sit and do nothing. That’s probable the reason yoga found its way to me. It’s always so much I want to do and preferable it must be done at once, sometimes it can be too much and I stumble over myself. Then it’s nice to stop for a moment and take few deep breaths and slow down, it become easier to concentrate and the affectivity increases again. Just to stop and stand still and breathe deeply for a moment, it´s so incredible effective and it’s so nice to feel the calm inside and the control you gain over the situation and then controlled can start running again without stumbling  J

Jai Bhagwan
Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar