onsdag 11 januari 2012

Hallo again and Happy new year

Hej alla fina
God fortsättning på det nya året, jag hoppas att ni har haft det bra över helgerna.
Jag har haft lite problem med tekniken, därför har jag inte varit inne på bloggen. Men nu är jag tillbaka.
Jag var på Island med familjen över nyår, det var härligt. Där var det verkligen vinter och snö, ojojojo, vad det var mycket snö, bilar fastnade i djup snö på alla mindre gator och folk hjälptes åt överallt med att få bilarna loss.Så var det jämt när jag var liten, högar av snö överallt och alla hjälpte alla.
Jag träffade mina yoga väninnor för att göra yoga tillsammans, det är värdefulla stunder. Vilka härliga kvinnor. Jag lärde mig en ny andnings övning, den var lite tuff och jag kände att jag hade slarvat lite med yogan över julen! 
Jag får se om jag kommer ihåg övningen när jag ska göra om den. Det är en djupandning på fyra ben där man höjer och sänker ben i takt med andningen och flyttar benen  från ena sidan till den andra.

Det har ju varit några ord från Änglarna också, bland annat
Beauty, Willingness, Brotherhood, Forgiveness, Simplicity
Ja det gäller att förenkla det för sig och inte komplicera allt och göra det svårt för sig, bara att göra det som man vill göra, vad är det värsta som kan hända? Kör utan komplikationer och lycka till

Jag önskar dig ett fantastiskt nytt år  
Kram Sif


Hello all
Happy new year, I hope you had a nice Holliday.
I have had some technical problems and therefor not been blogging, but know I'm back.
I was in Iceland with the family over new years. It was really winter there and a LOT of snow, boy oh boy so much snow. Cars where stuck everywhere in deep snow in the smaller streets, people helping each other to get the cars out off the snow. that's what is was like when I was a child, pils of snow and people helping one another.
I  met with my yoga friends to do yoga together, such a precious moments. Fantastic women's. I learn a new breathing exercise, it was a bit tuff one, I could feel it in my body that I hade not been doing my yoga for Christmas 
I hope I will remember the exercise when I want to do it again! Its  a deep breath exercise standing on four legs, lifting and lowering the legs in rithmn with the breathing and moving the legs from on side to other.


Of course I have had a few words from the Angels, like
Beauty, Willingness, Brotherhood, Forgiveness, Simplicity
Yes its all about making it simple and not complicate things, just do what you want to do, what is the worst that can happen? Just do it and don’t complicate it.

I hope you have a fantastic year 2012
Hugs Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar