lördag 14 januari 2012

Harmonisk lördag

Hej alla fina på en lördag, 
Helst hade jag viljat börja dagen med att bada i en av Reykjaviks utomhussimbassänger, varmt vatten och kalt i luften och snö, och sen göra lite yoga. Men jag nöjde mig med varm dusch och yoga. Jag kände ett starkt behov för yoga idag, sträcka på alla muskler och få blodcirkulationen igång. Jag följde en CD från Kripalu med Sudha Carolyn Lundeen; Taming the winds of Vata, den innehåller bland annat solhälsningen och man använder Ujjayi andning genom hela passet, det var härligt. Jag känner mig som ny, så skön känsla i kroppen, känner mig levande och glad. Livet är underbart

Nu på måndag 16 jan börjar yogan igen efter jullovet. Ser framemot att träffa er alla. Den här terminen är det måndagar kl. 19.00-20.00. Lördagar med start 21 januari kl. 09.00-10.00

Änglarna har också sagt sitt idag, Harmony, och det stämmer 100% på mig i dag efter den härliga yogan. Det är skönt att känna inre harmoni, det strålar också utåt till andra

Tack för att du tittade förbi, jag önskar dig en riktig harmonisk dag
Kram Sif

Hi everybody on this Saturday,
I would have liked to start the day with a swim in one of Reykjaviks outdoors swimming pools, warm water and cold air and snow and then do some yoga. But I settled for a hot shower and yoga. I had a strong need for yoga this morning, stretch the muscles and get the blood moving. I fallowed a CD from Kripalu with Sudha Carolyn Lundeen; Taming the winds of Vata, it includes among others exercises the Sun Salutation and we use the Ujjayi breath though out the hole exercise, it was great. I feel like new, such a great felling in the body, I fell alive and happy. Live is wonderful.

The Angels has also spoken today, Harmony and I feel that its 100% right for me today after my fantastic yoga. It’s nice to feel inner harmony and it radiates outwards to others.

Thank you for stopping by and I wish you a day full of harmony
Hugs Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar