söndag 15 januari 2012

Yoga i dagliga rörelser

Tyvärr så tog jag mig inte tid att göra yoga idag, men jag har tänkt på mina rörelser idag och har använt varje tillfälle och stäckt lite extra, böjt ifrån höfterna med rak rygg och raka ben när jag behövde böja mig framåt. Långa långsamma rörelse när jag pustade speglarna och rörde hela överkroppen och böjde ena knäet när jag putsade till vänster/höger, djup andning. Sträckte på ryggen/öppnade bröstet och slappnade av i axlarna när jag skalade potatis. Det är faktiskt lite roligt att ta med yogan i sina vanliga rörelser på det sättet. Men jag hoppas att jag tar mig tid för min yoga imorgon.
Men min dagliga meditation ska jag inte missa idag, ska meditera inför sömnen.

Tenderness, Ömhet, fick vi ifrån Änglarna idag, det är ett fint ord, bara att säga det framkallar ömhet

Tack för att du tittade förbi idag
Jai Bhagwan
Sif

Unfortunately I didn’t take time to do yoga today, but I have been aware of my movements all day and used every opportunity to stretch little extra, bend from the hips with a straight back and straight legs when I need to bend forward. Slow and long movements when I polished   the mirrors and I used the hole upper body, bended one knee when I polished to the left/right. Stood with my back straight and open chest, and shoulders relaxed while I pealed the potatoes.
Its actually fun to integrate yoga in your daily moments this way. But I hope I will take some yoga time tomorrow.
But my daily meditation I will not miss, I´ll mediated before going to bed.

Tenderness we got from the angels today, it’s a fine word Tenderness, just be saying it you can have this tender feeling.   

Thank you for stopping by today
Jai Bhagwan
Sif   
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar