torsdag 19 januari 2012

Yin-Yoga

Idag provade jag Yin-Yoga, det är en långsam yogaform som balanserar livsenergin.
Genom att stanna länge i ställningarna uppnås en akupunkturliknande effekt som stimulerar bindväven. Viktigt är att stanna i positionerna under minst 3 minuter och upptill 5 minuter.

Yin är den ena halvan av yin och yang och står för kyla, avslappning, varande och mjukhet.
Jag följde några övningar som jag hittade i en tidning, de visar tolv ställningar men jag valde att göra sex övningar i dag, några upprepar man på båda sidorna. Du kan hitta mer information på www.yin-yoga.se
Jag tyckte att det var en skön yoga och tänker göra det flera gånger, jag har ju kvar minst sex övningar från tidningen. Ser framemot att känna effekten av övningarna.

Dagens änglaord är Humor, den kan man ju aldrig få för mycket av.

Ha en riktigt skön dag idag
Jai Bhagwan
Sif

Today I triad Yin-Yoga, it’s a slow yoga form which balances lives energy. By resting for few minutes in each posture you gain an acupunctural effect which stimulates your connective tissues. Its important to stay for a least 3 minutes up to 5 minutes.

Yin is the one half of yin and yang and stands for cold, relax, awareness and softness.
I followed some exercise I say in a magazine, they show 12 simple exercises, but I chose to do 6 today, some of them you neat to repeat on both sides. You can find more info. at www.yin-yoga.se      

I liked this form and I will try again, I have six more to do from the magazine. I am looking forward to feel the effects of the yoga.

Today’s Angel word is Humor, you can never get to much of that  

Have a really nice day today
Jai Bhagwan
Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar