lördag 25 februari 2012

Privilegium

Ups, det var länge sen och det har blivit många ord från Änglarna och alla mycket passande, Love, Trust, Healing, Education, Responsibility, Freedom, Tenderness och Forgiveness
Jag blev jätte glad för Healing måste jag säga, återhämtningen har tagit sin lilla tid, men nu känner jag att det går åt rätt håll.

Upp med tuppen, nej inte riktig, men härligt är det att gå ut på lördagsmorgon i stillheten och lugnet och ha yoga med lördagsgruppen. Det är ett privilegium att vara yogaledare, jag är så tacksam för det. Att få möta alla dessa underbara mässiskor med härlig och positiv energi.
Vi gjorde bland annat Solhälsningen, två gånger långsamt och två gånger fort, Yoga Mudra, variant av Krigaren, magövningar, Fjärilen och massa sträckningar, allt med mycket fokus på varje rörelse och andningen som vanligt. Tack alla härliga för idag.

Tänk att det har gått 23 år sedan jag började med yoga och 18 år sedan jag var på Kripalu och gick Kripalu Yoga Teacher Training, otroligt vad tiden går fort. Och trots alla dessa år tycker jag lika mycket om varenda gång jag möter mina grupper.

Ha en underbar dag idag
Jai Bhagwan
Sif

Ups, long time no see! There are many Angels words and I liked them all, Love, Trust, Healing, Education, Responsibility, Freedom, Tenderness and Forgiveness.
I was very happy for Healing must I say, recovering has taking its time, but I can feel that it is going in the right direction.

Leaving home Saturday morning in the stillness and the quietness to do yoga with the Saturday group. It as privilege to be a yoga instructor, I am so grateful for that. To meet with all these wonderful people with all this awesome and positive energy.    
We did among others the Sun Salutation, twice very slowly and twice fast, Standing Yoga Mudra, a variation of the warrior, The Butterfly and a lot off stretches, always with the focus at every movement and the breath as usual. Thank you all wonderful for today.

Imagine that I have been doing yoga for 23 years and its 18 years since I was at Kripalu for my Kripalu Yoga Teacher Training, unbelievable how fast time go’s.  And after all these years I still love each and every time I meet with my groups, what a blessing.

Have a wonderful day today

Jai Bhagwan
Sif

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar